Twin Shadow – Confess

The Man, The Myth, The Legend(i alla fall i min bok) har kommit med ny skiva! När jag tittar på Pitchforks sida om det nya albumet står det att den ska komma 9 juli i Storbritannien och den 10 juli i USA. Men, skivan, ”Confess”, ligger ute på Spotify redan nu! Kanske har släppet tidigarelagts, eller så får man som Spotify premiumkund vissa förmåner.

Jag har inte riktigt hunnit lyssna in mig albumet än, men det är ganska annorlunda mot 2010s ”Forget”, lite rakare, lite rockigare, mindre drömskt. Jag vet inte vad jag tycker än. Vad jag däremot vet är att jag tycker väldigt mycket om den första singeln som släpptes från skivan, ”Five seconds”. Här är videon:

One thought on “Twin Shadow – Confess

  1. Ping: Twin Shadow har tålamod « Musiksinne

Kommentera

