The-Chemical-Brothers

OS-tider

Det är OS-tider nu. Os-tider i London betyder tydligen att Storbritanniens musikaliska förmågor gör OS-låtar. Jag har än så länge bara lyssnat på The Chemical Brothers låt, ”Theme For Velodrome” men det finns mer att hämta, bland annat verkar det som om Delphic, Muse, Elton John och Dizzied Rascal med vänner har fått göra lika officiella OS-låtar.(Ok Muses låt är tydligen hela spelens officiella låt, det finns nån skillnad där tydligen) Har inte hunnit/tagit mig tid att lyssna på alla än, utan fokuserat på Theme For Velodrome.

Enligt Chemical Brothers själva är det meningen att låten ska

”reflect ”the sense of speed, pace and drama”, of the sport as well as the ”incredible beauty” of the new Velodrome in the Olympic park in east London.”

Efter att ha lyssnat på låten flera gånger måste jag säga att jag tycker att de har lyckats och om velodromtävlingarna inte redan tagit slut kan jag nog tänka mig att titta på dem, om det är lika tempodrivet som hos Chemical Brothers.

Uppdatering: Om du tittar på svtplay just nu kan du faktiskt se velodromtävlingar. http://www.svtplay.se/live/169378/cykelsport-velodrom-h-d-  (Jag spelar Theme for Velodrome som soundtrack för det är ingen som kommenterar, funkar utmärkt)

Kommentera

