familjen2jpg

Familjen – Allt på rött

Familjen och jag har följts åt i några år nu. Fem år har gått sedan jag först hörde talas om honom och bjöds in till hans universum av dansbeats och skånska texter. I höst släpptes hans tredje album ”Allt på rött”. Till skillnad från andra skivan ”Mänskligheten”, ligger fokus åter på Johan T Karlssons egen röst, istället för att blanda upp den med gästande soulsång.

Det finns flera små pärlor som bara är att plocka på nya skivan, för de är ganska korta och lättillgängliga. Det känns självklart. Det är ju såhär jag vill höra Familjen. Personligt om hur det är att bli pappa, personligt om hur det är att växa upp i en liten stad och personligt om hur livet förändras. En av mina många favoriter på skivan är ”Väger ett andetag”, som bjuder på ett både musikaliskt som textmässigt crescendo i slutet. Jag satsar allt på Familjen i höst, skivan kommer säkert att hamna på mångas årsbästalistor och definitivt på min.

One thought on “Familjen – Allt på rött

Kommentera

