vy

Norgeresan 3

Andra sidan sundet…

Jag fyller på med lite fler bilder från Norge i somras. Om jag inte missminner mig så skulle Anna jobba eftermiddagen eller nåt sånt den här dagen, så vi passade på att besöka Rugsunds Handelsstad på förmiddagen. Jag körde bilen och det var en upplevelse… Dels var det lite svårt att hitta till Rugsund, dels körde de infödda som dårar på de smala, backiga och krokiga vägarna. Flera gånger satt jag bakom ratten med hjärtat i halsgropen. Men vi och bilen överlevde färden utan missöden. Rugsund är en gammal handelsplats som har funnits sedan 1600-talet och blev kulturminnesmärkt redan 1924. Läs mer här(på nynorsk).

När Anna stuckit till jobbet tog vi oss en sväng i Kalvåg som är den större orten i Bremanger(fast fortfarande väldigt liten). Vi tittade i affären och tänkte fika, men fika gör man tydligen inte i Kalvåg. Kaffe gick att köpa, men till det var det glass eller mat-mat som gällde. Och kaffet var svagt…

Vi drog i alla fall runt lite och jag fotade lite vyer. Anna slutade jobba och vi åkte tillbaka till Grotle.

Här kan du se de två tidigare inläggen från samma resa.

Smajl1

Smajl2

Den lilla lanthandeln

Gammal gul lagerbyggnad

Det är så skoj när det regnar

regn i viken

Andra sidan sundet…

Gula huset

Mot Kalvåg:

Vattenfall

Svagt kaffe – gör ingen glad…

Bröte

Mellan väggarna

Anna hade jobbat klart – hurra!

3 thoughts on “Norgeresan 3

Kommentera

