dpvb

Daft Punk och vägen mot nya skivan

dpvb

Random – Daft Punk

Woho! Tillbaka efter alldeles för lång tid. Men när Daft Punk lägger upp filmer som visar små, små smakprov på vad som komma skall(och historien bakom), kan jag bara inte låta bli att skriva ett litet inlägg.

Jag kan inte riktigt förklara varför det blivit ett sånt kolossalt uppehåll här. Många gånger har jag tänkt tanken, som ”Crystal Castles nya skiva är grym!” eller ”Shit, det här brödet blev ju fantastiskt gott!”, men trots ett visst sug att berätta om dessa uppenbarelser har inget skett. Jag lovar bättring. Vilket kanske inte är så svårt, så mycket sämre än det senaste halvåret kan det knappast bli.

I vilket fall.

vice.com hittade jag två filmklipp inom nåt som kallas ”The Creators Project”  och tydligen är:

”a global network dedicated to the celebration of creativity, culture, and technology.”

Den här gången handlar det om Daft Punk. Och deras samarbeten inför den NYA skivan ”Random Access Memories” som släpps i maj(som jag skrev lite om förra året. Kommer det en ”Collaborators”-video om muppsamarbetet härnäst kanske?). Allt kan också hittas på den kommande skivans sajt: randomaccessmemories.com

Här är klippen i alla fall. Mycket nöje!

Kommentera

