Bild från Ed Banger

Ed Banger firar tio år med samlingsskiva(och turné)

Bild från Ed Banger

Bild från Ed Banger

Oboy oboy! I år fyller Ed Banger Records 10 år. Det firas med turnéer men också(!) med ett nytt samlingsalbum. Ed Rec Vol. X.

Som det Bangerfreak jag är kan jag bara tacka och bocka. Det var nästan så att jag hade gett upp hoppet om en ny samling, det är ju trots allt fem år sedan Ed Rec Vol. 3 släpptes.

Men än går det inte att lyssna på skivan. Hur mycket jag än hade hoppats på att få lyssna redan nu så får jag ge mig till tåls tills den 11 juni, det är då skivan släpps.

Enligt Spin.com ser själva låtlistan för samlingsskivan ut så här, gamla vänner. Och nya i Boston Bun och Mickey Moonlight. Notera även Pacific!s medverkan på Breakbots spår. Muy interesante! (Men var är Uffie?)

Ed Rec Vol. X:

1. Mr. Oizo – ”IntroX”
2. Krazy Baldhead – ”My Soul Is Like a Tree”
3. Breakbot – ”The Beach” (feat. Pacific!)
4. Busy P – ”Still Busy”
5. Mr. Flash – ”Reckless”
6. Justice – ”BrianVision MMXIII”
7. Cassius – ”Sunchild”
8. Mr. Oizo – ”Secam”
9. So Me – ”TX/FL/PA”
10. DSL – ”In Your House”
11. Mickey Moonlight – ”Transition”
12. Feadz – ”Coleslaw43”
13. Boston Bun – ”Grinded”
14. Sebastian – ”Moi” (demo version)

Kommentera

