Say Lou Lou

Foto: Malin Weisby-Kratz

Foto: Malin Weisby-Kratz

Nu har jag hört den här låten flera gånger och tänkt att jag måste ta reda på vad det är. Det känns som om jag varit borta från radion precis när det är dags att ava den. Det går ju inte att ha det så här om man gillar en låt, så igår gjorde jag något åt det och sökte efter låttexten på nätet.

Låten som snurrat runt i mitt huvud är alltså Say Lou Lous ”Julian”. Jag har inte lyssnat riktigt på texten, men visst är det något mystiskt över

I’ll meet you in the city
I’ll stay clear of the light
I’ll get us through the checkpoints
Yeah, I know we’ll be alright

Oh, Julian
Once we get across the border
Oh, Julian
I’ll mend your heart
Oh, Julian
Once we get across the border
Oh, Julian
I’ll mend your heart

And maybe we are sinners
But love, it ain’t no crime
I’ll get you through the checkpoints
I’ll drive us through the night[…]

Vad handlar det om? Flyktingar? Förbjuden kärlek? Krig? Frågorna hopar sig. Det enda vi vet just nu är att det är en himla fin låt.

Kommentera

