Nya böcker

Fiktiva hemskheter och verkliga hemskheter

Jag har köpt fem nya böcker som jag ser fram emot att läsa. Härligt med det där suget, de ligger liksom bara där och väntar på en, och när jag vill kan jag plocka upp dem och sugas in i deras värld…

The Twelve Justin Cronin – fortsättningen på The Passage som jag läste 2010. Vill minnas att The Passage var bra om än något lång, så ska bli spännande att läsa fortsättningen.

Skitliv red Victor Bernhardtz – en antologi om dagens arbetsmarknad för unga. Har ju en hel del egen erfarenhet, men ska bli spännande att läsa mer om hur det funkar(eller inte funkar då).

A Discovery Of Witches Deborah Harkness – Det är vampyrer och häxor och andra magiska varelser, i vår värld. Och om hur balansen dem i mellan rubbas när tabun bryts och hemligheter uppdagas.

Born To Run Christopher McDougall- Har börjat springa i barfotaskor och måste då ha barfotalöparnas bibel, nåt annat går ju inte för sig…

The Magicians Lev Grossman –  det har ju snackats en del om den här boken, tänkte jag skulle ge den en chans, trots att vissa kallat den en Harry Potter för vuxna i negativ mening…

Kommentera

